El disseny és una part molt important en qualsevol disseny. És una manera per afavorir que la nostra proposta “entri pels ulls”, sigui agradable a la vista i desperti l’interès de l’audiència. En les nostres assignatures de Moodle, per exemple, posar una imatge de capçalera ajudarà als estudiants a identificar-la. En aquest cas, la imatge ha de tenir un format allargat de forma horitzontal; per exemple, amb unes mides de 1000 x 200 punts.

Canva és una eina de disseny molt senzilla d’utilitzar i amb una gran quantitat de prestacions que farà que en molt poca estona obtinguem unes propostes molt atractives. Compta amb una gran galeria d’imatges, figures i icones que podem arrossegar i deixar anar als nostres projectes.

Per utilitzar Canva cal un registre d’usuari. En aquest cas, podeu utilitzar el tipus de compte Educatiu (professor o estudiant) per, d’aquesta manera, accedir a un ventall més ampli d’avantatges.

Un cop finalitzat el registre, ja podreu començar a utilitzar l’eina. L’entorn és molt intuïtiu, no patiu. Podem començar el nostre disseny des d’una plantilla (amb múltiples opcions – a la imatge només apareixen algunes de les opcions)…

…o bé començar des de zero decidint quines mides volem que tingui el nostre projecte.

Proveu-ho. Veureu que dedicant-hi molt poc temps obtindreu uns resultats increïbles. Ah! I aprofiteu per posar una imatge de capçalera a les vostres assignatures de Moodle 😉

I, si teniu qualsevol dubte, sempre podeu anar a la secció Design School on trobareu un conjunt de vídeos que us ajudaran a millorar les vostres propostes.