Com avaluar la competència comunicativa dels estudiants?

Més enllà dels continguts teòrics, els docents hem d’avaluar també la competència comunicativa dels estudiants.

Com comunicar és una eina que t’ofereix recursos i rúbriques per avaluar una exposició oral o un treball escrit en català, castellà i aranès, i també per avaluar l’exposició oral d’un treball en anglès.

L’eina presenta un cas real d’exposició oral d’un treball a classe, una videoguia sobre el procés de redacció d’un treball, recomanacions per donar feedback a l’estudiantat i dues rúbriques d’avaluació, una per a la comunicació oral i una altra per a la comunicació escrita.

Ara bé, allò que fa més atractiu Com Comunicar és el fet que incorpora una aplicació que permet personalitzar les rúbriques eliminant-ne ítems i modificant-ne la puntuació preestablerta o la descripció, i introduint-hi els criteris que cada docent consideri necessaris; també permet desar aquestes rúbriques en un espai propi i recuperar-les sempre que es vulgui.

Les rúbriques, a més, inclouen camps per afegir les dades de qui s’avalua i ofereixen la possibilitat d’imprimir els resultats en PDF.
Els criteris per valorar una presentació oral o un treball han de ser clars i transparents per al professorat, però també ho han de ser per a l’alumnat. Així doncs, aquest recurs és també una eina útil per als estudiants, en què poden trobar consells pràctics per millorar les seves competències comunicatives.

COM comunicar ha estat elaborat pel Servei de Llengües Modernes de la Universitat de Girona, pel Servei de Llengües i Terminologia de la UPC i pel Servei de Llengües de la UAB.