14a conferència INTED2020

València, 2, 3 i 4 de març de 2020INTED és una de les més grans conferències internacionals d’educació per a professors, investigadors, tecnòlegs i professionals del sector educatiu. Després de 14 anys, s’ha convertit en un esdeveniment de referència on més de 700...

Vídeos a Moodle

El format de vídeo és cada cop més utilitzat per oferir continguts al nostre alumnat. La millor manera de compartir vídeos en una assignatura de Moodle és penjant el nostre vídeo a un canal dedicat (YouTube, Vimeo…) i compartint-lo des d’algun recurs de Moodle com, per exemple, el recurs pàgina.

Icons8: recursos lliures per al disseny gràfic

Icons8 és una potent alternativa a les aplicacions de disseny gràfic en línia. Està formada per un conjunt de recursos d’ús lliure: icones, Photo Creator, Vector Creator, Music i Lunacy. Val la pena explorar les seves possibilitats perquè ens pot facilitar molt la feina de disseny gràfic.

En marxa el #CIDUI2020 sota el títol “Més enllà de les competències: nous reptes en la societat digital”

L’onzena edició del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació tindrà lloc els dies 1, 2 i 3 de juliol de 2020 a La Farga Centre d’Activitats de L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona).

Aquesta edició porta per títol “Més enllà de les competències: nous reptes en la societat digital”.

El termini de presentació de propostes de comunicació és el 7 de gener de 2020.

Què podem fer des de la universitat per millorar la democràcia? Quarta conversa entre Ismael Peña-López i Quim Brugué

Hem d’intentar convertir la nostra docència més en un marc d’interaccions que no en un tipus de relació unidireccional expert/docent-estudiant? Podem fer-ho amb el tipus d’aules que tenim? Amb el sistema d’avaluació que tenim? Amb les estructures amb les quals treballem?

Ismael Peña-López, reflexiona al voltant d’aquestes i altres qüestions plantejades per Quim Brugué sobre democràcia i docència universitària.

ThingLink: per crear experiències interactives

ThingLink és un software amb el que podem crear continguts interactius a partir d’imatges i de vídeos convencionals i també d’imatges i de vídeos en 360º. Per això, permet crear projectes molt atractius que simulin rutes (permet enllaçar diverses escenes) o que ens transportin a llocs especialment interessants. El fet de poder afegir nova informació en qualsevol punt de la imatge gràfica fa que el document gràfic tingui més valor.

Introducció a les dades obertes

Els objectius del curs són conèixer el valor de les dades obertes en tota l’organització i establir les bases conceptuals de les dades obertes.

Explorarem preguntes com: què són les dades obertes, què significa obert, de quines dades estem parlant, per què dades obertes, com obrir dades, etc, etc.

Congrés Internacional EDO 2020

El Congrés, amb el lema “La nova gestió del coneixement”, té com a objectiu analitzar les noves propostes de gestió del coneixement en les organitzacions.

Es portarà a terme els dies 6, 7 i 8 de maig de 2020 a Barcelona.

L’estudiant universitari: nous rols en una universitat canviant. Tercera conversa entre Quim Brugué i Ismael Peña-López

En aquesta tercera conversa de l’espai ICEberg UdG, Ismael Peña-López, i Quim Brugué, reflexionen sobre els nous rols que estudiants i també professorat han d’assumir en la universitat actual.

Ismael Peña-López és doctor en Societat de la Informació i el Coneixement i actual Director General de Participació Ciutadana i Processos Electorals a la Generalitat de Catalunya, i Quim Brugué és catedràtic de Ciència Política i de l’Administració de la Universitat de Girona,

Curs d’Excel avançat (Primera part)

Aquest curs s’adreça a persones usuàries que ja treballen amb aquest programa i que volen tenir un major coneixement de les funcions avançades que ofereix.

Entre d’altres elements es treballaran el format de cel·les, l’ordenació de dades, fòrmules, filtres, taules dinàmiques i gràfics.

45 anys d’ICE Josep Pallach

El curs 1974-75 es va crear l’Institut de Ciències de l’Educació de Girona, com una delegació del de la Universitat de Barcelona.

Aquesta creació la devem principalment a Josep Pallach (Figueres, 1920-Hospitalet de Llobregat, 1977), mestre, pedagog i polític català. Va ser professor de Ciències de l’Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra, i al Col·legi Universitari de Girona.

Preguntes en format Aiken a Moodle

Escriure preguntes al banc de preguntes d’una assignatura de Moodle es pot convertir en una feina repetitiva i feixuga.

Si el que necessitem és afegir una bateria de preguntes de resposta d’opció múltiple, podem recórrer al format Aiken, que ens ajudarà a fer tot el procés d’una forma més ràpida.

Pla d’activitats de l’ICE 2019-20

Des de l’ICE J. Pallach elaborem anualment un Pla d’actuacions amb la voluntat de donar una resposta el màxim d’adequada possible a les necessitats i demandes del PDI de la UdG en els àmbits de la innovació docent, la formació i l’actualització del professorat.

Aquests plans anuals responen a les línies d’acció establertes en el Pla Marc de Formació del Personal Docent i Investigador de la UdG per al període 2017-21.

Cursos de Llengua Anglesa per a la docència

L’oferta de cursos de Llengua Anglesa per a la docència d’enguany inclourà formacions sobre com redactar articles acadèmics, estratègies per participar en congressos i trobades acadèmiques, sobre habilitats i recursos avançats per fer docència en anglès, així com tallers pràctics centrats en l’aprenentatge actiu i el desenvolupament de materials docents.