Simposi CIDUI 2020. Tot a punt!

El Simposi CIDUI, que enguany serà virtual, proposa dues sessions interactives amb les quals construir el debat entorn dels reptes dels models híbrids i l’educació universitària en el nou context global.

La primera sessió serà una conferència sobre els Models alternatius per abordar un sistema universitari híbrid. I, la segona, un diàleg sobre l’evolució del binomi estudiant-docent en aquest nou context.

Organitzar les tutories

En aquest nou escenari que es planteja de cares al curs 2020/2021, la metodologia híbrida que combina aprenentatges virtuals amb aprenentatges virtuals, ens porta cap a una organització acurada de cadascun dels moments que viurem. El Moodle de la UdG integrarà, properament, una eina que ens servirà per organitzar les tutories amb el nostre estudiantat.

Blackboard Collaborate

Blackboard Collaborate és una magnífica eina de videoconferència que ens permetrà comunicar-nos de forma efectiva amb el nostre estudiantat i plantejar tasques col·laboratives per afavorir els seus aprenentatges. S’integra perfectament a Moodle.

Curs en línia per a dissenyar i processar enquestes geolocalitzades

El curs oferirà una visió general per poder dissenyar, publicar i descarregar dades procedents d’enquestes geolocalitzades.
Pel disseny de les enquestes s’utilitzarà el software Survey123 d’ArcGis Online. També es proposaran eines i metodologies bàsiques per a la visualització i el tractament dels resultats de les enquestes mitjançant els Sistemes d’Informació Geogràfica, mitjaçant ArcGis online (AGOL) i el software QGIS.

Webinar. Drets d’autor: crear, reutilitzar i difondre

En aquest webinar s’exposaran els principals aspectes a tenir en compte en relació als drets d’autor, la publicació de material propi i de materials aliens, i l’ús de material didàctic al campus virtual UdGMoodle.
També, es resoldran les consultes i dubtes plantejats per part dels participants.
Es realitzaran 2 grups, un el dia 14 de juliol i l’altre el dia 21 de juliol.

Webinar. Llibre d’estil UdG: pautes d’ús en materials docents

En aquest webinar es presentaran els principals aspectes a tenir en compte en relació a la imatge gràfica i corporativa de la UdG, el llibre d’estil i la seva aplicació als materials docents.
Així mateix, es resoldran les consultes i dubtes plantejats per part dels participants.
Es realitzaran 2 grups, un el dia 16 de juliol i l’altre el dia 20 de juliol.

Webinar. Seguretat i salut en l’activitat docent en situació d’alerta sanitària COVID-19

En aquest webinar s’exposaran les principals indicacions, recomanacions i mesures en relació a la prevenció i la protecció en l’activitat docent davant la situació creada per la COVID-19.
Es realitzaran 2 grups, un el dia 15 de juliol, i l’altre el dia 22 de juliol.

Activitats de juliol per preparar-nos de cara al curs vinent

Estem preparant diverses formacions imprescindibles en àmbits considerats rellevants per desenvolupar la tasca docent a la Universitat de Girona.
Aquestes formacions fan referència a aspectes de seguretat i salut en el treball per la situació de la COVID-19, de protecció de dades, dret a la imatge, drets d’autor i propietat intel·lectual, ús de la plataforma Moodle i de les altres eines de treball no presencial que s’utilitzaran el curs vinent.

Webinar. Dret a la protecció de les dades personals i dret a la pròpia imatge

En aquest webinar s’introduiran els principals aspectes a tenir en compte en relació a la protecció de dades personals en l’activitat docent i de recerca, així com els aspectes bàsics sobre la protecció del dret a la imatge i la normativa i protocols de referència.
Es realitzaran 2 grups, un el dia 10 de juliol i l’altre el dia 17 de juliol.

Dissenya la teva assignatura pas a pas

El futur de la docència universitària es presenta ple de reptes. Els esdeveniments que hem viscut els darrers mesos han sacsejat ben fort les institucions educatives. La universitat no n’ha pas quedat al marge…
Després d’uns moments lògics d’incertesa on hem pogut identificar molt bé les nostres mancances, però també les nostres fortaleses, ens toca mirar cap endavant per planificar la docència del proper curs. Dels propers cursos, de fet.

Simposi CIDUI en línia. L’educació superior en la societat del coneixement: reptes dels models híbrids

El CIDUI no vol ser aliè a aquest moment inèdit en l’educació superior. Amb aquest simposi volem donar veu a docents de tot el món per compartir i amplificar les estratègies i conclusions extretes durant aquests darrers mesos.

La idea és debatre i analitzar les potencialitats de les formacions híbrides a través de l’experiència acumulada internacionalment arran d’aquesta crisi sanitària mundial.