L’estudiant universitari: nous rols en una universitat canviant. Tercera conversa entre Quim Brugué i Ismael Peña-López

En aquesta tercera conversa de l’espai ICEberg UdG, Ismael Peña-López, i Quim Brugué, reflexionen sobre els nous rols que estudiants i també professorat han d’assumir en la universitat actual.

Ismael Peña-López és doctor en Societat de la Informació i el Coneixement i actual Director General de Participació Ciutadana i Processos Electorals a la Generalitat de Catalunya, i Quim Brugué és catedràtic de Ciència Política i de l’Administració de la Universitat de Girona,

Curs d’excel avançat (Primera part)

Aquest curs s’adreça a persones usuàries que ja treballen amb aquest programa i que volen tenir un major coneixement de les funcions avançades que ofereix.

Entre d’altres elements es treballaran el foramt de cel·les, l’ordenaci´de dades, fòrmules, filtres, taules dinàmiques, gràfis, etc.

45 anys d’ICE Josep Pallach

El curs 1974-75 es va crear l’Institut de Ciències de l’Educació de Girona, com una delegació del de la Universitat de Barcelona.

Aquesta creació la devem principalment a Josep Pallach (Figueres, 1920-Hospitalet de Llobregat, 1977), mestre, pedagog i polític català. Va ser professor de Ciències de l’Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra, i al Col·legi Universitari de Girona.

Preguntes en format Aiken a Moodle

Escriure preguntes al banc de preguntes d’una assignatura de Moodle es pot convertir en una feina repetitiva i feixuga.

Si el que necessitem és afegir una bateria de preguntes de resposta d’opció múltiple, podem recórrer al format Aiken, que ens ajudarà a fer tot el procés d’una forma més ràpida.

Mendeley. Funcionament del gestor bibliogràfic

Mendeley és una aplicació web i d’escriptori que permet gestionar i compartir referències bibliogràfiques i documents d’investigació, trobar noves referències i documents i col·laborar en línia.

En aquest curs s’aprendrà a utilitzar l’aplicació MendeleyWeb i Desktop. També es donaran eines per a organitzar les referències i treballar sobre els documents guardats

Pla d’activitats de l’ICE 2019-20

Des de l’ICE J. Pallach elaborem anualment un Pla d’actuacions amb la voluntat de donar una resposta el màxim d’adequada possible a les necessitats i demandes del PDI de la UdG en els àmbits de la innovació docent, la formació i l’actualització del professorat.

Aquests plans anuals responen a les línies d’acció establertes en el Pla Marc de Formació del Personal Docent i Investigador de la UdG per al període 2017-21.

Cursos de Llengua Anglesa per a la docència

L’oferta de cursos de Llengua Anglesa per a la docència d’enguany inclourà formacions sobre com redactar articles acadèmics, estratègies per participar en congressos i trobades acadèmiques, sobre habilitats i recursos avançats per fer docència en anglès, així com tallers pràctics centrats en l’aprenentatge actiu i el desenvolupament de materials docents.

Com poden conviure recerca i docència a la universitat? Segona conversa entre Quim Brugué i Ismael Peña-López

Sobre aquesta qüestió reflexionen Ismael Peña-López, doctor en Societat de la Informació i el Coneixement i actual Director General de Participació Ciutadana i Processos Electorals a la Generalitat de Catalunya, i Quim Brugué, catedràtic de Ciència Política i de l’Administració de la Universitat de Girona, en aquesta segona conversa de l’espai ICEberg UdG.

Mou-te a la feina

El curs Mou-te a la feina es planteja com una eina bàsica d’activitat física per conscienciar de la importància de cuidar la salut, també al lloc de treball, com a base de la qualitat de vida.
L’objectiu principal és que els participants adquireixin uns coneixements pràctics, reals i propers, per poder-los aplicar a la feina.

Photopea: un editor d’imatges de nivell superior

A la xarxa hi ha un gran nombre d’aplicacions gratuïtes destinades a l’edició gràfica digital. En aquest mateix espai de recursos n’hem presentat algun.
En aquesta ocasió us volem parlar de Photopea, un programa gratuït amb unes funcionalitats i un aspecte molt semblants a les del totpoderós Adobe Photoshop.

La Sala de gravació de l’ICE ja disposa de teleprompter

Encetem el curs amb una millora important a Sala de gravació de l’ICE: la instal·lació d’un teleprompter.
Amb aquesta nova eina el text es projecta sobre un mirall situat exactament davant la càmera i no cal desviar la mirada per seguir un guió o text situat en algun altre suport. Amb això, es facilita el procés d’enregistrament de vídeos i a més, el resultat obtingut és molt més professional.