Ismael Peña-López presenta el proper ICEberg Day

El 20 de juny de 2019 celebrarem el tercer ICEberg Day.

En aquesta ocasió, comptarem amb Ismael Peña-López, amb una llarga trajectòria docent com a professor universitari i àmplia experiència en l’aplicació de les TIC, les xarxes socials i les plataformes virtuals en processos d’aprenentatge.

La seva intervenció porta per títol“Transaprenentatge: de les institucions que ensenyen a l’articulació de xarxes que aprenen”.

Activitats fantasma a Moodle

Les activitats fantasma ens permeten ocultar les activitats de Moodle, però deixar-les disponibles per als estudiants. És a dir, l’alumnat no les pot veure però hi poden accedir, sempre i quan els hi indiquem el camí des d’algun altre punt del curs Moodle.
Per això ens caldrà, per exemple, crear un recurs pàgina i posar-hi tots els enllaços a les activitats fantasma que tinguem al nostre curs.

A l’ICE estrenem certificats digitals

A partir d’aquest mes de juny, l’ICE expedeix les certificacions d’assistència i participació en les seves activitats de formació i innovació, en format digital.

D’aquesta manera, l’ICE diem adéu a molts anys d’expedició en paper d’aquests certificats.

Estem convençuts que aquesta nova acció contribuirà a donar un millor servei a la comunitat UdG.

Una seixantena de professors assisteixen a la Jornada “A la UdG flippegem”

Prop de seixanta professors de diferents centres de la UdG van assistir divendres, 31 de maig, a aquesta jornada en la qual s’hi van presentar sis experiències de classe inversa dutes a terme a la UdG.
Les presentacions foren a càrrec del professorat que les ha implementat, i també es va comptar amb la veu d’estudiants que van aportar el seu punt de vista i opinions sobre l’aplicació d’aquesta metodologia.

Glide: per crear apps a partir de fulls de càlcul de Google

Si teniu informació emmagatzemada en un full de càlcul de Google (Google Sheets) esteu d’enhorabona perquè podeu crear, de forma molt senzilla, una aplicació per a dispositius mòbils que mostri aquesta informació. I el millor de tot és que es tracta d’una eina gratuïta. Estem parlant de Glide, un recurs que organitza i transforma de forma molt estètica tota la informació emmagatzemada en un full de càlcul de Google.

MOOC “Tourism Management at UNESCO World Heritage Sites (Vol. 2)”

El dilluns 6 de maig s’ha iniciat la segona part de MOOC Tourism Managent at UNESCO World Heritage Sites. Està coordinat per una xarxa internacional d’universitats entre les que hi ha la UdG.
El MOOC està obert a tothom que vulgui aprendre més sobre el funcionament del turisme als llocs del Patrimoni Mundial de la UNESCO.

Noves activitats del Servei de Llengües Modernes

El Servei de Llengües Modernes ofereix diferents accions en relació a les llengües anglesa i alemanya:

Examen Anglès B1
Examen Anglès B2 CLUC
Examen Anglès C1 CLUC:
Examen de capacitació en anglès per a PDI
Examen Alemany A2 ACLES

Consulteu els períodes de matrícula i les dates de les proves.

Nou ICEberg Day amb Ismael Peña-López

El 20 de juny de 2019 hem organitzat un nou ICEberg Day. Els ICEberg Days de la UdG estan impulsats per l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach.

Són un espai de reflexió i debat sobre innovació, creativitat i educació.
En aquesta ocasió, comptarem amb Ismael Peña-López, que realitzarà la intervenció “Transaprenentatge: de les institucions que ensenyen a l’articulació de xarxes que aprenen”.

ICEberg Day 2019.   Transaprenentatge: de les institucions que ensenyen a l’articulació de xarxes que aprenen

ICEberg Day 2019. Transaprenentatge: de les institucions que ensenyen a l’articulació de xarxes que aprenen

El 20 de juny de 2019 tindrà lloc el tercer ICEberg Day.
En aquesta ocasió comptarem amb Ismael Peña-López, expert en l’impacte de les TIC en la societat, sobretot en institucions educatives i polítiques.

Ismael Peña-López ens proposarà eines i estratègies per preparar els estudiants perquè siguin capaços d’aprendre quan el professor/a ja no hi és.

Sala de gravació de l’ICE

La sala de gravació de l’ICE està a disposició de tota la comunitat UdG.
Està destinada a tot tipus de gravacions, tant docents, com de caire informatiu o divulgatiu de projectes, recerques i experiències realitzades a la UdG.
Està oberta tots els dies laborables de 9 a 14h i s’ha previst que un membre de l’ICE doni suport i acompanyi en el procés de gravació i creació dels materials audiovisuals.

Qüestionaris tipus test

Un dels usos més freqüents dels qüestionaris és el de crear proves d’avaluació que anomenem “tipus test” on hi ha una bateria de preguntes que, si es contesten correctament sumen punts i, en canvi, si es responen de forma incorrecta, es resta una fracció del valor de la pregunta. Moodle permet crear aquest tipus de qüestionaris.

FIET – Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia

El Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia FIET 2019 es realitzarà el 30 de maig a Barcelona.
El FIET és un espai de trobada on figures de rellevància internacional del món de l’educació i la tecnologia, fan propostes sobre el seu paper transformador en un context digital.
En aquesta edició, el tema central és la Intel·ligència Artificial en l’Educació.

Taller sobre Estratègies d’Avaluació a la Universitat

L’objectiu d’aquest taller és conèixer altres maneres d’avaluar per innovar a l’aula. Es donaran eines per aplicar l’autoavaluació, la coavaluació i l’avaluació entre iguals.
El taller inclou tres sessions presencials i dos períodes de treball no presencial en els quals s’aplicaran a l’aula activitats d’avaluació concretes i es comptarà amb la tutorització i el seguiment personalitzat per part dels ponents.