Encetem el curs amb una millora important a Sala de gravació de l’ICE: la instal·lació d’un teleprompter.

Aquesta nova eina permet mirar directament la càmera mentre es va llegint el text escrit en el teleprompter. Donat que el text es projecta sobre un mirall situat exactament davant la càmera no cal desviar la mirada per seguir un guió o text situat en algun altre suport.

Amb això, es facilita el procés d’enregistrament de vídeos i, a més, el resultat obtingut  és molt més professional.

Com sabeu, la Sala de gravació està destinada a tot tipus de gravacions, tant docents com de caire informatiu o divulgatiu de projectes, recerques i experiències realitzades a la Universitat de Girona. Des de l’ICE volem que la sala de gravació estigui a l’abast de tota la comunitat de la Universitat.

Està oberta tots els dies laborables de 9 a 14h i s’ha previst que un membre de l’ICE us doni suport i acompanyi en el procés de gravació i creació dels vostres materials audiovisuals.

Es tracta d’un espai de 35 metres quadrats, disposa d’una càmera professional, un sistema d’il·luminació amb plafons led, un colorama que permet tres tipus de pantalla de fons (verda per a l’efecte croma, blanca i negra), diverses opcions de gravació de so (micròfon de solapa, direccional i gravadora digital), dos ordinadors per a la captura i edició de vídeo i un projector.

Aquesta configuració permet, per exemple, la gravació a temps real d’una imatge que combina el que està gravant la càmera (la persona o persones que fan una exposició) i la presentació que estan utilitzant (pot ser qualsevol contingut multimèdia), darrere seu. Això fa que la postproducció sigui mínima, reduint-se a afegir una careta d’entrada i uns crèdits finals, si cal. A més, la persona que és gravada pot veure, també a temps real, la combinació de les imatges a través d’una projecció en una pantalla frontal.

Esperem que aquesta millora us sigui d’utilitat i engresqui encara més persones a utilitzar la sala per elaborar els seus vídeos.

Si esteu interessats en utilitzar la nostra sala de gravació, podeu sol·licitar una reserva de l’espai fent clic sobre aquest enllaç. Rebreu una notificació per correu electrònic amb les dades de la reserva que heu fet. I, quan la validem, rebreu un altre correu electrònic de confirmació.