Juguem a rol? RPG Playground!

L’acrònim RPG és popularment conegut perquè fa referència a Role Playing Game, joc de rol.

Un joc de rol és un joc de simulació en el qual els jugadors interpreten uns personatges i en dirigeixen les seves accions en el marc d’una situació fictícia. Solen tenir amb un conjunt de regles que estipulen quines accions i mecanismes poden utilitzar els jugadors per a avançar en el joc. Recursos habituals en els jocs de rol són fitxes on es descriu als jugadors i sistemes d’atzar per a la resolució d’accions com ara les tirades de daus. Existeix una gran diversitat de jocs de rol amb múltiples ambientacions, com ara medieval, fantàstic o de misteri.

En un joc de rol cal interactuar amb persones (establir diàlegs, respondre preguntes…) i amb objecte (agafar-los, lliurar-los, transformar-los…) per aconseguir progressar en el joc i aconseguir els objectius establerts.

Durant les darreres dècades els RPG digitals han assolit molt protagonisme. World of Warcraft i League of Legends són, probablement, els dos títols que més han destacat.

Sense pretendre arribar, ni molt menys, al nivell d’aquestes superproduccions, en aquesta entrada us presentem una eina extremadament senzilla que us permetrà crear els vostres propis RPGs. Es tracta de l’eina RPG Playground.

Amb RPG Playground pots crear el teu joc de rol digital arrossegant i deixant anar elements al teu món. I triant les accions que vols que facin els teus personatges d’una forma increïblement senzilla. A més, és una eina gratuïta. No hi ha res, que t’impedeixi utilitzar-lo, doncs.

Però, què hi fa una eina de creació de jocs de rol digitals en una categoria dedicada a proposar recursos útils per a la docència?

Doncs la resposta és senzilla: us imagineu repartir els continguts de la vostra matèria en un món fantàstic on els vostres estudiants haguessin de descobrir-los i relacionar-los tot interactuant amb personatges i objectes repartits en un joc virtual? I que haguessin de lluitar contra aquells enemics que volen interferir en els seus aprenentatges? Que aprenguessin jugant?

O, encara més. Com ho veuríeu que fossin els vostres propis estudiants els que es convertissin en creadors de jocs RPG per explicar parts de la matèria, per fer presentacions de continguts, per treballar conceptes bàsics? Segur que aquest procés de creació afavoreix la motivació i els aprenentatges.

Doncs tot això ho pot aconseguir RPG Playground. Proveu-ho ara que ja s’han acabat les classes i que potser, entre correcció i correcció, tindreu una estoneta per explorar coses noves. Ja veureu que aconseguir els primers projectes és molt senzill. Segur que això us animarà a seguir explorant!