La Facultat de Medicina, pionera en rebre el segell de qualitat internacional de la WFME

La Facultat de Medicina de la Universitat de Girona (UdG) és la primera universitat pública de l’Estat a rebre el segell de qualitat internacional seguint els estàndards de la WFME. Així es va fer públic el passat 27 d’octubre, en un acte que va tenir lloc al Palau de Pedrables. També va rebre el segell la Universitat Internacional de Catalunya.

La World Federation for Medical Education (WFME) és una associació mundial creada l’any 1972 que desenvolupa estàndards per a l’educació mèdica i promou l’acreditació de les escoles de medicina de tot el món. AQU Catalunya és la primera agència espanyola i la cinquena europea que aconsegueix aquesta acreditació i, per tant, a partir d’ara totes les Facultats de Medicina que acrediti sota aquests estàndards gaudiran d’aquest reconeixement mundial.

Aquesta acreditació també té efectes per als estudiants que es graduïn a les facultats de Medicina acreditades, com per exemple el fet que a partir de 2024 les persones titulades que vulguin exercir la Medicina als Estats Units s’hauran d’haver graduat en un centre acreditat segons aquests estàndards.

El rector de la Universitat de Girona, Quim Salvi, va recollir la distinció de la mà de la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, i el president d’AQU Catalunya, Josep Joan Moreso, en el marc de l’acte de commemoració del 25è aniversari d’AQU Catalunya al Palau de Pedralbes, en presència del degà de la Facultat de Medicina, Joan San

En el mateix acte, AQU Catalunya va distingir els 25 primers centres acreditats institucionalment. L’acreditació institucional representa un sistema més eficient d’avaluació de la qualitat i d’impuls de la millora contínua a les nostres universitats, mitjançant el reforç del paper del centre en la qualitat de les titulacions que s’imparteixen.

Des de l’ICE, la nostra enhorabona a la Facultat de Medicina.