El congrés HERMES presenta Escriptures i Llenguatges audiovisuals, premi d’Innovació Docent ICEberg UdG

El prestigiós congrés internacional sobre l’entorn audiovisual acull la presentació de la planificació de l’assignatura d’Escriptures i Llenguatges audiovisuals del Grau de Publicitat i Relacions Públiques, que va ser Premi d’Innovació Docent ICEberg en l’edició de 2020.

“Alfabetizando digitalmente negocios sin presencia online desde la Universidad” és el títol de la comunicació que la vicedegana de la Facultat de Turisme, Sílvia Espinosa ha presentat al congrés internacional Hermes (Lanzarote, 2022) en la línia d’Educació i alfabetització digital i hipermèdia. La seva comunicació que ha comptat amb el suport del professor del mateix Grau, Jordi Serra, ha despertat la curiositat del públic assistent. S’ha explicat com es treballa amb la metodologia APP implicant  diferents actors de la mateixa universitat. En el cas de l’edició que va endur-se el premi (2020) varen participar en el projecte pedagògic: un grup-classe gran de 98 estudiants;  3 professors diferents (Aida Fuentes i Albert Costa són també docents de la matèria); comerços locals del territori gironí (fins el moment i des de 2016, 45 començos han participat d’aquest APP); el Serveis Jurídics de la UdG; el Servei de Publicacions i 2 assignatures diferents del Grau: Documentació i gestió de dades (Prof. Mónica Puntí) i Marketing en l’era digital (Prof. Jordi Serra).

La ponència és un resum del procés de planificació de l’assigntura, desgranant resultats tan interessants com ara que cada any entre 2 i 4 estudiants continuen treballant amb el seu client real, després d’acabar l’assigntura.

La matèria s’imparteix al 2n curs del Grau de Publicitat i Relacions Públiques. Va guanyar el 1r Premi d’Innovació docent de la UdG convocat per l’ICE que ha finançat l’estada com a part del guardó.