Docència Universitària: formació inicial (DUFI) [Formació híbrida]

Amb aquest espai es pretén facilitar una formació inicial al professorat que s’ha incorporat recentment a la UdG per tal que disposi d’un coneixement general de l’entorn de la UdG i d’eines i estratègies bàsiques per impartir docència a la Universitat de Girona.

Per facilitar la realització de la formació, s’ofereixen 2 itineraris possibles:

Itinerari A: la formació DUFI es realitza en una única etapa. Es realitzen i superen les tres unitats del Mòdul Institucional i les quatre unitats del Mòdul Docent en un mateix curs.

Itinerari B: la formació DUFI es realitza en dues etapes. En la 1a etapa es realitzen i superen dins del mateix curs acadèmic les tres unitats del Mòdul Institucional i la primera unitat del Mòdul Docent. La 2a etapa es realitza el curs següent en el qual cal realitzar la resta d’unitats del Mòdul Docent (Unitats 5 a 8).

A càrrec de: Professorat de la Universitat de Girona i professorat extern

Organitza: Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach

Calendari: Del 13 de febrer al 30 de juny de 2023

Localització: La formació inclou sessions presencials, telepresencials i treball personal a través de Moodle.

Les sessions presencials es duran a terme al Parc Científic i Tecnològic de la UdG (Auditori de l’edifici Centre d’Empreses – Giroemprèn). Per a les sessions telepresencials s’informarà amb antelació de la plataforma i enllaç de connexió.

Programa itinerari A:

Mòdul Institucional

• Unitat 1: Informacions institucionals sobre la UdG
  • Unitat 2: Serveis i unitats de la UdG
  • Unitat 3: Gestió de la docència a la UdG

Mòdul Docent

• Unitat 4: Com fer classe a la universitat
  • Unitat 5: Relacions en l’ecosistema docent
  • Unitat 6: Metodologies actives a la UdG
  • Unitat 7: Estratègies d’avaluació
  • Unitat 8: Recursos digitals per a la docència

Total hores: 35