Cicle formatiu sobre Simulacions Judicials: Dret & Rol [semipresencial]

Activitat principalment adreçada a estudiants i professorat del Grau en Dret de la Universitat de Girona. Oberta a tota la comunitat universitària UdG.

El projecte “Dret & Rol” té la finalitat d’acostar l’alumnat i professorat del Grau en Dret a les simulacions judicials i, amb elles, a la pràctica judicial. Per aquest motiu, es duran a terme diferents simulacions judicials on els estudiants hauran d’assumir un rol actiu, d’aquí el nom del projecte. Un projecte que té vocació transversal, d’aquí que estigui integrat per diferents parts.

Una primera part consisteix en la representació i gravació d’un judici simulat per part dels estudiants del Grau en Dret, a càrrec de l’Àrea de Dret Internacional Públic. Hi participaran els estudiants en qualitat d’advocats, així com altres estudiants de la comunitat universitària en qualitat de pèrits o testimonis. Alhora, el grup de teatre “El Galliner” serà l’encarregat de representar, de forma introductòria, els fets objecte de litigi.
La segona de les parts del projecte està dirigida a la formació en drets lingüístics a través de simulacions judicials. Amb el suport de l’ICAG i Plataforma per la llengua, s’han organitzat diverses sessions on s’informarà i es formarà a l’alumnat i professorat en aquesta matèria. Les sessions seran de caràcter pràctic, on els participants assumiran un rol actiu en casos plantejats pels encarregats de conduir les sessions, tots ells experts en drets lingüístics.
Tot el material utilitzat serà posat a disposició dels participants del curs, així com les gravacions de les sessions i les simulacions judicials. D’aquesta forma, si s’escau, el professorat podrà utilitzar-la per a la seva docència.

Organitza: Deganat de la Facultat de Dret de la UdG amb la col·laboració de l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach
Calendari: 9, 16 i 23 de març de 2023 de 9 h a 11.30 h
Totals hores: 7,5 hores
Matrícula:
Del 2 de març fins al 8 de març

Programa:

El present mòdul pretén informar i formar al conjunt d’estudiants i professorat del Grau en Dret en matèria de drets lingüístics.
La formació està dividida en tres sessions pràctiques, organitzades conjuntament per Plataforma per la Llengua i Colomer Advocats, que compten amb diferents professionals i experts en la matèria.
El plantejament de les sessions serà majoritàriament pràctic, i es farà a través de simulacions judicials inspirades en casos reals.

Més informació i matricula