VII Jornades TIC i Educació. Comunicació Mediàtica [Presencial]

Entre allò que penses, allò que vols dir i allò que finalment dius… i en el com l’altre ho rep, ho pensa i finalment ho interpreta, sovint hi ha un abisme! Un abisme que creix de forma exponencial amb la comunicació mediàtica on els mitjans que la vehiculen són els audiovisuals.

Vivim en un món abocat a la immediatesa, a la cultura de la imatge, al joc d’interpretacions, en el qual pren més força el mitjà que el missatge. L’educació mediàtica és un deure i un dret. Un deure a ser crític i un dret a estar ben informats. En aquestes jornades veurem com tractar la informació, les mesures preventives que cal tenir present, la veracitat o la mentida, els hàbits d’ús crític, saludable, sostenible i igualitari de les tecnologies digitals per protegir els dispositius, les dades personals, la salut i el medi ambient i com gestionar de manera responsable les nostres accions, presència i visibilitat a la xarxa , exercint una ciutadania digital activa, cívica i reflexiva.

Organitza: ICE Josep Pallach de la UdG, Escola Joan Bruguera, Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya

Calendari: 20 i 21 d’octubre de 2023

Total hores: 7 hores

Localització: A concretar