Noves sessions del taller sobre com aplicar estratègies d’aula inversa

El dia 12 de març va tenir lloc una nova sessió d’observació d’aquest taller. En aquesta ocasió es posava en pràctica l’estratègia “Just in Time Teaching”. Es va realitzar en una classe d’Economia financera i comptabilitat i durant el seu desenvolupament les professores que l’impartien van utilitzar l’aplicació Plickers.

Anteriorment, altres participants del curs havien posat també en pràctica altres estratègies, com l’anomenada “Just in Time Teaching”, en una assignatura de la mateixa facultat, la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, i també l’estratègia d’ “Aprenentatge basat en equips” en una classe de l’assignatura de “Química dels elements” durant el desenvolupament de la qual el professor va utilitzar també l’aplicació Plickers.

El grup de professors que participen en aquest taller participen també en sessions presencials de debat i anàlisi obre les experiències que s’han anat posat en pràctica a les classes i que han estat objecte d’observació per part de la resta de companys.

A l’inici del taller es van realitzar sessions de treball conjunt per tal de planificar les tasques i familiaritzar-se amb les estratègies pròpies de l’aula capgirada. Aquestes sessions es van complementar amb un període de treball personal durant el qual es van programar estratègies concretes d’aula capgirada. Durant aquest període, els participants van treballar  a través de la plataforma virtual Moodle per compartir reflexions, dubtes i consultes.

Al llarg de tot el taller, els participants compten amb el seguiment i tutorització del professor José Luis Medina, de la Universitat de Barcelona.

El taller continuarà amb una sessió final de treball per tal de posar en comú les diferents experiències i analitzar conjuntament l’aplicació de les estratègies d’aula inversa a les classes.

Està previst tancar el taller amb una jornada final de presentació de les experiències realitzades. La idea és organitzar aquesta sessió a finals de curs.