Introducció a l’Aprenentatge Basat en Problemes: teoria i pràctica (AJORNAT)

A càrrec de: Helena Benito (Xarxa d’Innovació Docent sobre ABP), Carles Rostan (Xarxa d’Innovació Docent sobre ABP) , Xavier Castells (Facultat de Medicina) i Concepció Fuentes (Facultat d’Infermeria).

Presentació: L’Aprenentatge Basat en Problemes és una de les metodologies actives amb més presència a la Universitat de Girona i és l’estratègia bàsica a la Facultat de Medicina des de la seva creació.

Des de fa deu anys existeix a la UdG la Xarxa d’Innovació Docent sobre ABP, impulsada des de l’ICE J. Pallach, aquesta aplega un grup de professors de diferents centres de la UdG que, a més d’implementar a títol individual aquesta metodologia en alguna de les seves assignatures, duen a terme un treball d’estudi i reflexió sobre la seva aplicació en l’àmbit universitari.

Així doncs, s’organitza ara aquesta segona edició per oferir al professorat interessat una aproximació principalment pràctica a aquesta metodologia i a les diferents possibilitats d’aplicació.

Programa:

a) Sessió introductòria presencial sobre la metodologia ABP, el paper del tutor i la redacció d’un cas ABP

Els diferents temes s’aniran introduint i treballant a partir de pràctiques concretes realitzades en petits grups i de breus intervencions i reflexions per part dels ponents.

b) Període de treball no presencial: observació de sessions ABP a través del visionat d’enregistraments realitzats a la Facultat de Medicina i a la Facultat d’Infermeria

c) Sessió presencial de posta en comú i debat final:
En aquesta sessió s’analitzaran les observacions fetes i es debatran aspectes concrets referits a l’aplicació del mètode ABP.

S’habilitarà un fòrum al Moodle perquè els participants al taller hi vagin introduint qüestions, idees, reflexions… de cara a la sessió final de posta en comú.

Calendari i horari: Del 22 d’abril de 2020 al 13 de maig de 2020

Lloc: Aula de Formació de l’ICE Josep Pallach. Parc Científic i Tecnològic de la UdG.

Organitza: Institut de Ciències de l’Educació J. Pallach

Més informació i matrícula