Més d’un centenar de docents participen en l’ICEberg Day amb Cristóbal Cobo

Aquest és el segon ICEberg Day organitzat per l’ICE Josep Pallach. Es va realitzar el 27 de juny al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona i va aplegar docents universitaris i també professorat d’educació secundària.

Van obrir la sessió Josep Duran, Director de l’ICE Josep Pallach i José Antonio Donaire, Vicerector de comunicació i relacions internacionals.

La intervenció de Cristóbal Cobo es va centrar en com repensar l’aprenentatge en la societat actual on la incertesa, la complexitat i la sobreexposició a la tecnologia en són elements claus.

Cristóbal Cobo és un professor i investigador sobre noves tecnologies educacionals, ha treballat en projectes a Europa, Sud-Amèrica i Nord-Amèrica. Actualment és acadèmic i investigador associat a l’Oxford Internet Institute de la University of Oxford i director del Center for Research–Ceibal Foundation d’Uruguai.

Una de les seves aportacions més conegudes és el concepte d’aprenentatge invisible, que va desenvolupar conjuntament amb John Moravec.

Recentment ha publicat “La innovación pendiente. Reflexiones sobre educación, tecnología y conocimiento”. Amb aquesta publicació, C. Cobo convida a pensar en l’educació des d’una nova òptica i planteja que la veritable innovació està en explorar noves formes de valorar i reconèixer el coneixement, tant dins com fora de l’aula.

La sessió es va enregistrar i properament es difondrà la seva publicació.

Informació de la sessió