II Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol de Literatura i Educació. Poesia per a infantil i primària

Activitat adreçada al PDI de la UdG i inclosa en el Pla Marc de Formació del Personal Docent i Investigador

A cárrec de: Pep Paré, Víctor Sunyol, Mita Casacuberta, Vanesa Amat, Ramon Besora, Mariona Masgrau, Llorenç Soldevilla, Sandra Masdevall, Margarida Falgàs, Montse Caralt, Anna Miralpeix, Caro Von Arend, Irene Tortós, Cristina Ros, Mireia Munmany i Roger Canadell

Presentació:

La II Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol pretén donar eines i recursos a professionals i a estudiants en l’àmbit de la literatura, la cultura i l’educació per fomentar el plaer de llegir i escriure poesia dins i fora dels centres escolars. Reconeixent el poeta nacional Miquel Martí i Pol com a referent i motiu d’estudi, aquesta II Jornada-Col·loqui presenta un programa que té la poesia a Educació Infantil i Primària com a tema central.

Objectius:

• Donar eines i recursos a professionals i a estudiants en l’àmbit de la literatura, la cultura i l’educació
  • Incentivar la literatura a les aules
  • Treballar la literatura infantil i primària a les aules
  • Acostar el gaudi de la literatura a l’escola
  • Despertar el gust per la lectura

Metodologia

Al llarg de la jornada-col·loqui es donaran eines i recursos a professionals i a estudiants en l’àmbit de la literatura, la cultura i l’educació a través de l’experiència. Perquè és a través de la vivència i la pràctica que s’aconsegueix explicar la literatura d’una manera atractiva, que fa que aquesta arribi als alumnes d’una manera directa. Aquest aprenentatge basat en l’experiència comptarà no només amb casos pràctics de l’ensenyament, sinó que hi haurà representants d’altres àmbits com els llibreters, els editors i els bibliotecaris. Per acabar, hi haurà un tast de tallers perquè els participants puguin gaudir de primera mà d’aquesta experiència.

Calendari i horari: 23 de novembre de 2018, de 17:00 a 20:00 h i 24 de novembre de 2018, de 9:30 h a 18:30 h

Lloc: Sala d’Actes de la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG (23 de novembre) i Centre Cultural La Mercè (24 de novembre)

Més informació i matricula