Carpeta compartida a Moodle

Compartir els treballs i produccions de l’estudiantat sol ser una molt bona idea. Bàsicament, perquè tothom es pot nodrir de la feina que han fet els seus companys i companyes. Cadascú ha resolt el repte d’una tasca de forma diferent i des d’un punt de vista diferent. Veure altres maneres de resoldre un mateix repte és molt enriquidor.

Fins a la darrera actualització de Moodle es podia aconseguir crear una carpeta on els estudiants hi poguessin penjar documents (i no només consultar-los), modificant els permisos de la carpeta i especificant que tothom amb el rol estudiant ho pogués fer. (així estava explicat al curs Moodle a l’abast, d’accés lliure per a tot el professorat de la UdG.

Doncs bé, a la darrera actualització de la plataforma Moodle de la UdG ha canviat la gestió dels permisos i ja no és possible crear carpetes on els estudiants puguin penjar arxius.

Com que creiem que és un recurs molt bo, conjuntament amb el Servei Informàtic de la UdG hem buscat una alternativa. I l’hem trobada en forma d’una nova activitat: Student folder.

Per utilitzar-la, cal que activeu l’edició al vostre curs de Moodle i que us situeu al final de la secció on voleu afegir la carpeta compartida. Allà, haureu d’afegir l’activitat Student folder.

Image

Això us obrirà la finestra per editar els paràmetres d’aquesta nova activitat. Primer de tot caldrà afegir un títol i una descripció. I llavors trobarem algunes opcions interessants. En primer lloc, sota el conjunt de propietats Student folder podrem decidir:

• si són els estudiants qui pengen els arxius o bé si agafem els arxius que els estudiants ja han penjat en una tasca,
  • el nombre màxim d’arxius que cada estudiant pot penjar,
  • la mida màxima de cadascun dels arxius,
  • els tipus d’arxius acceptats (si es deixa aquest camp en blanc, es permetrà qualsevol tipus d’arxiu),
  • si cal que el professorat aprovi l’arxiu perquè sigui publicat o no.

I, sota el conjunt de propietats Timeslot for Upload/Approval, trobarem les opcions necessàries per acotar el temps permès perquè els estudiants puguin penjar els seus arxius.

En definitiva, l’activitat Student folder substitueix el procediment que havíem fet servir fins ara per permetre que els estudiants pengessin arxius en una carpeta de Moodle tot millorant algunes opcions com el control del període permès per pujar arxius i, sobretot, per la possibilitat de poder capturar directament els arxius que ja estiguin en una tasca.

Proveu-ho. Ja veureu que compartir les produccions de l’estudiantat és una molt bona idea.