inklewriter: escriu les teves pròpies històries interactives

Ara fa aproximadament un any que us parlàvem de Twine, un recurs de codi obert que serveix per explicar històries no lineals i interactives. Podeu recuperar l’entrada fent clic sobre aquest enllaç.

Doncs bé, avui us presentem una nova eina gratuïta, de codi obert, dissenyada per permetre a qualsevol persona escriure i publicar històries interactives. Es tracta d’inklewriter. És una eina perfecta per a escriptors que volen provar la interactivitat, però també per a professors i estudiants que volen combinar habilitats informàtiques i escriptura creativa. I, de fet, no cal limitar-se a l’escriptura creativa com a exercici relacionat amb el domini d’una llengua, sinó que el text (i la història que s’explica) pot estar relacionat amb qualsevol contingut relacionat amb les nostres assignatures.

Podem imaginar, per exemple, que els nostres estudiants hagin d’explicar una part dels continguts de la matèria a través d’una narrativa no lineal. Llavors, cada alumne es pot beneficiar de la feina que han fet els seus companys i companyes. O potser podem ser nosaltres mateixos qui organitzem determinats continguts en diferents branques que es poden llegir com a diferents camins de contingut.

inklewriter ens permet pujar les nostres pròpies imatges, el seu aspecte és molt agradable, permet crear condicionals de forma ràpida per saber si ja s’ha passat per un passatge o no, es poden organitzar els passatges per seccions, es pot visualitzar l’estructura narrativa de la nostra història a través d’un mapa, permet veure tots els continguts que ja hem escrit i reaprofitar-los… i algunes prestacions interessants més que podreu anar descobrint a mesura que aneu creant les vostres pr`opies històries.

Tot i que podem utilitzar aquesta aplicació sense haver creat cap compte, és recomanable fer-ho perquè, d’aquesta manera, les històries que creem quedaran emmagatzemades en el nostre perfil i ens serà més fàcil de compartir.

Per començar us recomanem que seguiu el tutorial (trobareu l’enllaç a la part superior dreta) perquè va explicant totes les prestacions d’aquesta eina de forma gradual.

Si voleu fer-vos una idea de com funciona inklewriter, mireu aquest vídeo:

A inkle (l’empresa que desenvolupa inklewriter) diuen: “creiem que fan falta grans escriptors per explicar grans històries”. Doncs som-hi, convertim-nos en grans escriptors per explicar aquestes bones històries!