Socrative, una eina de participació a l’aula

Socrative és una aplicació gratuïta que permet al docent motivar els estudiants a participar a l’aula i fer un seguiment de la seva evolució mitjançant proves de tipus test, avaluacions o altres activitats.

És compatible amb qualsevol dispositiu (PC, tablet o smartphone), la qual cosa fa que sigui molt senzill de poder utilitzar. Un dels seus avantatges és que els estudiants no s’han de crear un perfil personal per poder fer servir l’aplicació. N’hi ha prou que el docent tingui el seu, lligat a un compte de correu electrònic. Els estudiants hi accediran a partir del codi que els donarà el seu professor o professora.

Hi ha diversos plans per poder utilitzar Socrative. La versió gratuïta permet crear una Room (una classe) amb un màxim de 50 estudiants. I es poden crear activitats de 5 proves. Les versions de pagament amplien aquestes xifres en funció del pla escollit.

Si les xifres de la versió gratuïta encaixen amb les vostres necessitats, Socrative és una molt bona opció per dinamitzar la participació a l’aula.

Pel que fa a les activitats disponibles a l’app, s’ofereixen múltiples opcions:

• Quiz (qüestionari),
  • Space Race (qüestionari amb compte enrere),
  • Exit Ticket (qüestionari amb rànquing de resultats).

El tipus de respostes també es pot triar entre ‘Multiple Choice’ (resposta múltiple), ‘True or False’ (veritable o fals) i ‘Short Answer’ (resposta curta).

En tots tres casos, el docent podrà anar veient en directe les respostes dels estudiants i, en acabar la prova, podrà revisar-les en un informe que s’emmagatzema a la mateixa aplicació. D’aquesta manera, es pot veure el progrés acadèmic de cada estudiant de forma individual, així com veure les respostes incorrectes que han tingut a tota la classe per poder tornar a repassar el contingut si ho creieu oportú.

Els qüestionaris que ofereix Socrative no només serveixen per avaluar el progrés de la classe; amb una mica de creativitat i imaginació, es poden fer servir per motivar l’alumnat, millorar la comunicació entre els companys i companyes de classe o fomentar un esperit d’autoaprenentatge.

Socrative és una bona opció per a crear activitats de pregunta-resposta. Fa uns anys ja us vam presentar Quizalize. Properament us presentarem alguna altra alternativa. Així podreu escollir la que més s’adapti al que busqueu.