Quizalize

Cada cop és més freqüent que en entorns docents s’utilitzin aplicacions del tipus pregunta-resposta per a dur a terme activitats d’aula que ajudin a treballar determinats continguts afegint algun component de joc. Probablement les dues aplicacions més utilitzades són el Socrative (un clàssic amb força temps de rodatge) i el Kahoot! (que afegeix un component de concurs a partir del temps utilitzat per respondre cada pregunta i de l’encert en la resposta). Un dels trets bàsics que fa atractives aquestes aplicacions és que els alumnes poden respondre les preguntes utilitzant qualsevol tipus de dispositiu mòbil (portàtil, mòbil, tauleta…). Tot i així, existeix alguna aplicació que no demana que els alumnes utilitzin tecnologia; en parlarem en una propera entrada.

Quizalize és una nova proposta que recull alguns aspectes tant de Socrative com de Kahoot! i hi afegeix algunes funcionalitats prou interessants. Del seu funcionament podem destacar:

• permet gestionar diferents classes a les que es poden assignar qüestionaris,
  • es poden plantejar activitats per ser realitzades a l’aula i també com a tasques a resoldre fora de l’aula,
  • podem organitzar els alumnes de forma individual o per grups,
  • permet respondre el qüestionari més d’una vegada i fer el seguiment de la progressió,
  • podem posar un límit de temps per respondre cada pregunta o no,
  • ofereix una taula detallada amb els resultats de les respostes, el detall de la pregunta que ha costat més de respondre (i poder-ne fer un debat a l’aula), destacar quins són els alumnes o grups que han respost sense dificultat i quins són els que han tingut més problemes,
  • i descarregar els resultats en una taula (si hem optat per la versió de pagament).

Utilitzar una eina com Quizalize afegeix motivació a les activitats d’aula i pot ajudar a donar sentit als continguts que estem treballant. Es pot utilitzar en grups reduïts i també en grans grups. En aquest cas, és una bona idea treballar amb grups de tres o quatre persones perquè el debat que es genera dins el grup enriqueix l’experiència d’aprenentatge.