Tallers virtuals de formació sobre la Internacionalització del currículum

Calendari:

• Estratègies d’internacionalització a l’aula. Taller 2 – 22 d’abril de 2022 de 14:30 a 17:30h
  • Estratègies d’internacionalització curricular. Taller 1 – 8 d’abril de 2022 de 14:00 a 17:00h

A càrrec de: Claudia Bulnes (Universitat de Ciències Aplicades de La Haia) i Eva Haug (Universitat de Ciències Aplicades d’Àmsterdam). La sessió es realitzarà en castellà.

Programa Taller 1:

En aquest primer taller es presentaran els conceptes d’internacionalització i internacionalització del currículum. Els participants tindran l’oportunitat de col·laborar en la implementació d’estratègies d’internacionalització en les assignatures que imparteixen. El taller inclourà una introducció al model de programa lògic i la seva aplicació al procés de la internacionalització de l’assignatura i a l’alineació de les estratègies incorporades en aquesta, seguint el principi d’alineació constructiva entre les activitats, resultats d’aprenentatge i avaluació en l’àmbit d’una assignatura. En finalitzar el taller els participants comptaran amb eines d’internacionalització concretes que podran aplicar directament en el disseny de les seves assignatures. Els participants hauran de disposar d’accés a la descripció i guia d’una assignatura que imparteixen, preferentment una assignatura que es disposi a la internacionalització.

Programa Taller 2:

En el segon taller els participants exploraran reptes i oportunitats de l’aula intercultural i reflexionaran sobre la diversitat cultural de l’aula com a recurs per a la internacionalització. Seguint les fases del model educatiu de l’aula mixta desenvolupat per la Universitat Lliure d’Amsterdam, es presentaran eines que permeten la gestió de la diversitat acadèmica i cultural que fomenten espais d’aprenentatge segurs i inclusius. El taller inclourà activitats interactives en les quals els participants valoraran l’aplicació de diferents recursos didàctics al context de les seves aules.

Més informació i inscripcions

Notícia relacionada: La UdG impulsa intercanvis virtuals com a eina per introduir experiències interculturals a l’aula