Prezi Video

Parlar de Prezi no és cap novetat. L’abril de 2009 l’arquitecte i artista visual Adam Somlai-Fischer es va associar amb Peter Halacsy, professor de la Budapest University of Technology i amb l’empresaria Peter Arvai per fundar Prezi. En aquell moment va suposar una sacsejada forta en el concepte més clàssic de les presentacions, encapçalades pel totpoderós PowerPoint de Microsoft.

Prezi aportava un aire fresc perquè permetia distribuir tots els elements d’una presentació en un llenç gairebé infinit i connectar-los de la manera desitjada. Però, si per una cosa va destacar Prezi, va ser per la possibilitat de fer zoom sobre aquests elements. Aquest fet, precisament, va crear molta controvèrsia i es va definir Prezi com una eina que marejava l’audiència pel fet d’abusar del zoom. I, és cert, que moltes presentacions en feien un gra massa perquè, com tot, en ser novetat, s’utilitzava indiscriminadament. El cert és que el zoom aportava narrativa a les presentacions perquè oferia la possibilitat de centrar-se en un detall, en mostrar la jerarquia entre diversos elements, en explicar que una cosa estava inclosa en una altra o, fins i tot, que es podia donar la volta al contingut per veure’l des d’una altra perspectiva.

I així és com la gent es va anar posicionant com a defensors incondicionals de Prezi o com a detractors absoluts (haters, en diríem ara).

Sigui com sigui, Prezi va seguir evolucionant amb pas ferm per anar incorporant millores i novetats: el 2011 apareix la primera aplicació per a iPad, el 2012 va ser el torn de l’aplicació per a iPone, el 2015 es crea Nutshell, unba aplicació per crear curts de vídeo a partir de fotos, aquell mateix any sortia Prezi per a dispositius Android i el 2016 la companyia llença Prezi Business. Però va ser el 2017 quan Prezi va fer un dels salts més importants: apareix Prezi Next, un nou producte basat en HTML 5. I un cop més, la controvèrsia va dividir la població entre qui preferia aquesta nova versió o bé qui es volia quedar amb el Prezi Classic.

El darrer salt endavant de Prezi el va fer el novembre de 2019 amb el llançament de Prezi Video, una eina de vídeo que permet als usuaris fer presentacions virtuals a la pantalla d’un vídeo emès en directe o gravat, permetent als presentadors de vídeo interactuar amb el seu contingut visual com un presentador de notícies o un “home del temps”.

El professoat va ser el públic més ràpid en adoptar Prezi Video i, a l’abril de 2020, Prezi tenia professors de 175 països que utilitzaven Prezi Video a les seves aules virtuals. A més, Prezi Video va rebre el Premi a l’Excel·lència 2020 de Tech & Learning Magazine.

El millor és provar com funciona per posicionar-se, un cop més, entre qui hi veu un gran potencial o bé pensa que no aporta res de nou. Però no volem pas acabar aquest article sense destacar algunes de les funcionalitats que trobem interessants:

• es pot utilitzar amb alguna de les presentacions Prezi que ja hagin fet els usuaris, a partir d’una presentació PowerPoint o bé crear nou contingut,
  • es pot descarregar una versió d’escriptori per als diferents sistemes operatius,
  • permet escollir si mostrar tota la presentació en pantalla, o bé una composició de la presentació i de la càmera de l’usuari o només mostrar la càmera de l’usuari; i, en qualsevol moment es pot canviar d’una modalitat a l’altra,
  • l’aplicació et permet practicar la presentació abans de fer la gravació,
  • els vídeos es poden gravar o bé utilitzar-los en directe; en aquest darrer cas, es poden emetre per les principals eines de videoconferència,
  • els vídeos gravats queden carregats al perfil d’usuari i es poden compartir de forma fàcil (enllaç, incrustació…).

Si us sembla que us pot interessar (que seguir que sí), podeu mirar algun dels següents vídeos explicatius o fer un cop d’ull a aquest enllaç.

Mireu-vos aquest proposta amb interès. Segur que veureu que us pot ser útil!