Acoloreix imatges amb Palette.fm

Avui us presentem una eina molt simple però que pot ser d’utilitat tant a nivell professional com personal. Es tracta de Palette.fm, una aplicació en línia que ens permet acolorir imatges.

El funcionament no pot ser més simple:

• agafeu una fotografia en blanc i negre,
  • digitalitzeu-la en el cas que encara no ho estigui,
  • accediu al web de Palette.fm,
  • pengeu la foto o arrossegueu-la a l’espai indicat,
  • espereu uns moments mentre l’aplicació “treballa”,
  • gaudiu de la imatge acolorida!

L’aplicació ens ofereix diferents possibilitats d’acoloriment, des de filtres més clàssics fins a tractaments de colors més contrastats, o atenuats, o amb tons pastel, o… Si volem veure algun dels resultats amb aquests filtres, només ens cal fer un clic sobre el nom del filtre i tornar a esperar uns moments.

Quan haguem trobat la combinació que més ens convenç, només cal descarregar la imatge. I llestos!

Sigui quin sigui el nostre objectiu, el resultat final seran imatges acolorides que ens podran donar una idea de com era, en realitat, aquell moment que va captar algú amb la seva càmera de fotos.

Us mostrem un parell d’exemples generats a partir de dues fotografies del Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions de l’Ajuntament de Girona (SGDAP).

La primera foto correspon a una vista de la plaça Sant Domènec en obres, amb l’edifici de les Àligues al fons (1970). (Crèdit: Ajuntament de Girona. CRDI (Narcís Sans Prats)).

La segona foto mostra estudiants de la Universitat de Girona en una sala amb sofàs (1989) (Crèdit: Ajuntament de Girona. CRDI (Lluís Cruset Ballart)).

Podeu veure que els resultats són sorprenents.

L’aplicació, a més, compta amb un botó amb el símbol d’un llapis que, quan es prem, ofereix una descripció del contingut de la imatge que està processant. I no només això, sinó que podem modificar el text que s’ha generat i li podem tornar a demanar que faci una reinterpretació de l’acoloriment a partir de la nova descripció. Tal i com us mostràvem en el recurs del darrer butlletí, és una aplicació basada en Intel·ligència Artificial.

Recupereu imatges personals antigues, o utilitzeu imatges en blanc i negre relacionades amb els continguts de la vostra assignatura i gaudiu de l’aplicació!