Lidia Feliu, membre de la Xarxa d’Innovació Docent sobre Avaluació de l’ICE, premiada per la Societat Catalana de Química

Lidia Feliu, membre de la Xarxa d’Innovació Docent sobre Avaluació des de la seva constitució el curs 2009-10, ha estat guardonada amb el premi d’Educació a la Innovació Educativa 2023, atorgat per la Societat Catalana de Química (SCQ), en reconeixement a la seva tasca en la Innovació educativa dins l’ensenyament de la química.

Lidia Feliu, doctorada en Farmàcia per la Universitat de Barcelona, és professora de la UdG des del 2003. És membre del grup de recerca Laboratori d’Innovació en Processos i Productes de Síntesi Orgànica (LIPPSO). A banda de la seva tasca investigadora, centrada en el disseny i la síntesi de pèptids i compostos heterocíclics amb activitat antimicrobiana o antitumoral, imparteix docència en els graus de Química i Biotecnologia. A més, va dissenyar el Programa de Doctorat en Química del que n’ha estat coordinadora des del 2013 fins al 2022 i, actualment, és secretària acadèmica de l’Escola de Doctorat.

Foto cedida per l’Institut d’Estudis Catalans

El seu interès per l’ús de metodologies innovadores en docència es va iniciar el 2004 arran de la realització del Postgrau en Docència Universitària de l’ICE de la UdG. Concretament, des del curs 2005/06 aplica activitats de coavaluació i d’avaluació entre iguals en assignatures de les titulacions de Química i de Biotecnologia per avaluar, principalment, presentacions orals i la competència del treball en equip.

La seva incorporació a la Xarxa d’Innovació Docent sobre Avaluació (XIDAV) de l’ICE de la UdG el 2009 li ha permès millorar aquestes activitats, introduir la investigació en la innovació docent, així com participar en un projecte d’innovació docent pel disseny de la plataforma digital AVATREQ (https://apps.udg.edu/avatreq) per l’avaluació del treball en equip, projecte recolzat per l’ICE i set centres docents de la UdG. Els resultats d’aquesta tasca investigadora en innovació docent s’han presentat en congressos internacionals sobre docència, en publicacions resultants d’aquests congressos i a la revista Assessment & Evaluation in Higher Education.

Lidia Feliu també és coautora de la “Guia per a l’adaptació a l’Espai Europeu d’Educació Superior. 13. Competències transversals: el treball en equip“, 2013; ha estat membre dels comitès científics del IX i X CIDUI; ha participat en l’anàlisi de l’avaluació de TFGs en 36 graus de 9 facultats de la UdG; està participant en el disseny d’una nova rúbrica per avaluar ABPs a la Facultat de Medicina (UdG); ha estat formadora en cursos sobre avaluació impartits tant a l’ICE com a altres centres; i, actualment, és la responsable d’implementar AVATREQ a assignatures dels 4 graus de la Facultat de Ciències (UdG).

Veure la notícia a la pàgina web oficial de la UdG

Resolució i acte de lliurament dels Premis de la Societat Catalana de Química en recerca, educació i divulgació 2023