Conferència de Marcelo Giglio, de la Université Neuchâtel

Colaboración creativa en música educación y compromiso

Divendres 20 d’abril 2018, de 11h a 13h a l’aula 065 de la Facultat d’Educació i Psicologia UdG.

Nova conferència del Cicle de conferències GREPAI (Grup de REcerca en Educació del Patrimoni i les Arts Intermèdies de la Universitat de Girona).

Marcelo Giglio és doctor en ciències humanes i socials (psicologia i educació) de la Université de Neuchâtel. També té una llarga trajectòria com a artista i docent a Argentina,  a la Universitat Nacional de Rosario i a la Universitat Nacionald de Sant Martin, i a diferents nivells d’ensenyament: educació especial, primària, secundària, universitària, no-formal i en conservatoris.

Actualment, és professor i responsable de projectes de recerca a l’HEP-Bejune (University of Te acher Education). És també docent en el Màster d’Innovation & Society a l’Institut de Psicologia i Educació de la Universitat de Neuchâtel (Suïssa). Giglio és conegut en els cercles educatius pels seus treballs en arts, creativitat i col·laboració, tant a l’aula com en la formació professional.

Entre les seves aportacions, comptem amb els estudis sobre la perspectiva sociocreativa de l’educació, la bastida creativa del docent, les formes de col·laboració creativa entre alumnes, així com la relació entre innovació pedagògica i canvis educatius. Els últims anys, Giglio i els seus col·legues han estat involucrats en estudis sobre l’aprenentatge creatiu i col·laboratiu, els gestos d’orientació creativa i sobre noves formes per aconseguir un ensenyament, una formació del professorat i una investigació més creatives.