Edpuzzle: afegeix interactivitat als vídeos

“Tria un vídeo, afegeix el teu toc màgic i fes un seguiment de la comprensió dels teus alumnes”. Així és com la gent d’edpuzzle defineix aquesta eina. Amb aquesta aplicació que s’executa en línia, podem transformar qualsevol vídeo en una lliçó, en una activitat per als nostres alumnes. Podem tallar el vídeo, afegir preguntes i altres opcions que ens permeten afegir interactivitat als vídeos que volem utilitzar en la nostra docència.

Si utilitzem aquesta eina, una de les primeres coses que farem serà crear nou contingut per a oferir al nostre alumnat. Podem triar entre diverses opcions:

• utilitzar algun vídeo que ja sigui a la xarxa: podem recuperar vídeos de YouTube, Khan Academy, National Geographic, TED Talks, Veritasium, Numberphile, Crash course, Vimeo o, fins i tot, del propi Edpuzzle,
  • pujar un vídeo propi,
  • proposar als alumnes que creïn els seus propis projectes.

Quan editem un vídeo, tenim quatre possibilitats:

els 4 botons disponibles
  • Tallar: podem seleccionar el fragment del vídeo que vulguem,
  • Gravar un Audio Track: ens permet doblar l’àudio del vídeo sencer,
  • Notes d’àudio: afegir alguna nota de veu en els punts desitjats,
  • Qüestionaris:
    • de resposta oberta
    • d’opcions múltiples (permet afegir més d’una pregunta)
    • afegir un comentari

Edpuzzle també ens permet crear classes i assignar les nostres creacions a la classe desitjada. En aquest cas, podem decidir si els usuaris poden “saltar” parts del vídeo o si l’han de visionar completament i també si establim una data límit de lliurament.

captura de l'interfície gràfica

Un cop s’hagi assignat un vídeo a una classe podrem fer un seguiment del treball de cada alumne a dos nivells: obtenir un resum de les puntuacions dels qüestionaris que pugui contenir el vídeo i, a més, fer un seguiment a temps real del que estan fent els alumnes oferint la possibilitat de filtrar-ho tant per estudiants com per qüestions. I sempre podrem exportar un full de càlcul amb els resultats.

captura de l'interfície

Hi ha diverses versions de pagament que afegeixen prestacions a Edpuzzle com, per exemple, accés al llibre de qualificacions i suport dedicat. Tot i així, la versió gratuïta permet crear un nombre il·limitat de vídeos per poder-los oferir al vostre alumnat.

Una característica que també cal destacar és la integració total amb Google Classroom de manera que, des d’aquesta aplicació, es poden vincular tasques creades amb Edpuzzle.