Com aprenem a treballar amb els robots? Quarta conversa amb Cristóbal Cobo

En aquesta conversa Cristóbal Cobo i José Antonio Donaire parlen sobre la irrupció de la intel·ligència artificial en els nostres entorns laborals i d’aprenentatge. En la majoria de professions, hi ha tasques que són “robotitzables” i d’altres que no ho poden ser. En aquest context, el valor de la universitat rau probablement en com ensenyem i aprenem a treballar amb els robots.

Com diu C. Cobo, el repte està en identificar “en qué tareas nosotros añadimos un valor que no está limitado al dominio de algún saber disciplinar, y tiene que ver más con la capacidad de adaptación, de empatía… Ahí hay una mina de oro en términos de los favores que puede ofrecer la universidad a los estudiantes en un contexto de mucha inteligencia artificial.”

“Podemos tener mucha tecnología, muchos contenidos de valor, pero el valor del componente humano, de acompañar en los espacios de duda, de dar retroalimentación, de jugar con el humor, de generar recuerdos, alianzas y vínculos, es central.” És en aquest sentit que Cristóbal Cobo posa de relleu el valor del component humà i, en definitiva, el valor dels docents.

Sobre aquests i d’altres aspectes, reflexionen Cristóbal Cobo, director de la Fundación CEIBAL, i José A. Donaire, Vicerector de Comunicació i Relacions Exteriors de la Universitat de Girona, en aquesta quarta conversa mantinguda en el marc dels ICEberg Days.

Podeu seguir les anteriors converses aquí: