Josep Duran, director de l’ICE i professor de la Facultat de Ciències, guardonat amb la distinció Jaume Vicens Vives

Josep Duran ha obtingut aquesta distinció en reconeixement a la seva trajectòria docent, de la qual en destaquen especialment la divulgació de la química, l’ús de noves metodolgies docents i la virtualització de la docència.

La distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària es va crear l’any 1996 i té la finalitat de premiar l’excel·lència en la docència universitària.

Les concessions de les distincions es lliuren en el transcurs de la inauguració del curs universitari. Enguany serà el 6 de setembre.

Josep Duran Carpintero és professor del Departament de Química a la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona. La seva recerca s’ha centrat en l’estudi de catalitzadors enantioselectius amb metalls de transició. Ha estat investigador principal en dos projectes de Millora de la Qualitat Docent. Des de l’any 2003 organitza activitats de divulgació i promoció de la ciència. És autor de nombroses publicacions en revistes especialitzades. Forma part de la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital, de l’Institut de Recerca Educativa i del grup de recerca Biomaterials Avançats i Nanotecnologia. És el responsable del projecte ‘Reacciona…explota!’ i el projecte ‘U-Au! això és química’ per al foment de les vocacions científiques. Ha exercit com a director durant 10 anys del Jove Campus de Recerca, i actualment és director de l’Institut de Ciències de l’Educació.