Violències sexuals en la universitat: reconèixer, acompanyar i repensar estratègies de resposta

Presentació: El curs vol donar pistes per entendre i donar una primera resposta a una problemàtica complexa alhora que relativament poc treballada: les violències sexuals. Aquest problema arrelat a la nostra societat, s’estén també en les universitats, tal i com subratllen nombrosos estudis realitzats en el context anglosaxó i que fan èmfasi en que aquests espais no són lliures d’aquesta xacra. La formació que proposem es va dissenyar i pilotar durant al projecte europeu USVreact Suport a les víctimes de les violències sexuals en el context universitari: creant models estables de formació.

Objectius: Es pretén augmentar la capacitat de la comunitat universitària per a la protecció dels drets de les persones afectades per l’assetjament/violència sexual, d’acord amb la normativa vigent (entre les quals la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de Març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes; la Llei 11/2014, del 10 d’octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia).

Programa:

• B1. ¿Què son les violències sexuals (VS) ?
  • B2. ¿Com es configuren les VS en les universitats?
  • B3. Agents actius i respectuosos en l’abordatge de les VS
  • B4. Eines, serveis i estratègies per a donar una primera resposta

Metodologia: El curs es desenvoluparà amb metodologies participatives i reflexives. Per aquesta raó es demanarà una implicació activa per part de les i els participants. La tècnica del ‘problem solving’ així com altres dinàmiques de grups seran el focus central de cada sessió. S’alternaran activitats en petits grups amb debats col·lectius acompanyat, quan calgui, d’explicacions magistrals per aclarir els dubtes. Durant el curs s’utilitzaran diferents materials i recursos (vídeos, lectures, jocs etc…) perquè les sessions siguin més amenes i per facilitar la interiorització dels aprenentatges. Es farà entrega de material pedagògic de suport.

Calendari i horari: 4 i 6 de febrer de 2020 de 10h a 15h (Atenció! Noves dates)

Lloc: Facultat de Dret. Campus de Montilivi (Aula a concretar)

Organitza: Unitat de Compromís Social, Unitat d’Igualtat de Gènere, GID sobre Transversalització de gènere amb la col·laboració de l’ICE Josep Pallach

“Més informació i matrícula”