Explain everything: una pissarra digital que permet gravar tot el que fem

Ara que estem immersos en la docència híbrida o, fins i tot, totalment virtual, es fa més necessari que mai disposar de recursos que ens permetin preparar material en format digital per oferir a l’estudiantat.

D’aquesta manera, totes aquelles accions que fèiem a l’aula i que eren només unidireccionals (del professorat cap a l’estudiantat), les podem digitalitzar per oferir-les als estudiants de forma asíncrona. Fent això, podrem aprofitar millor les estones de presencialitat (bé sigui física o virtual) per proposar activitats col·laboratives que puguin generar debat i discussió sobre els continguts de les nostres assignatures.

Aquests recursos digitals que podem preparar, poden tenir diversos formats:

• documents de text en qualsevol format (es recomana l’ús de documents pdf sempre que els estudiants no hagin d’editar el text),
  • imatges sobre un aspecte determinat de la nostra matèria,
  • presentacions perquè puguin ser consultades fora dels moments de presencialitat,
  • vídeos recomanats que podem trobar a la xarxa i que poden ser útils,
  • vídeos de producció pròpia

Si ens centrem en l’elaboració pròpia de vídeos, al seu torn, trobarem diverses formes de crear-los. En diverses ocasions ja us hem parlat de la sala de gravació que podreu trobar a l’ICE.

Però a vegades el que ens agrada és anar guixant mentre expliquem. Això pot passar, per exemple, si volem il·lustrar la resolució de problemes, o bé volem dibuixar algun esquema, o ens interessa utilitzar diversos gràfics.

Doncs bé, si sou d’aquest darrer grup de gent, Explain Everything us pot donar un cop de mà!

Es tracta d’una pissarra digital amb moltes prestacions per dibuixar, crea gràfics, incloure imatges pròpies… I el més interessant de tot és que podem gravar tot el procés de creació i afegir-hi la nostra veu. El producte final serà un arxiu de vídeo que podrem compartir a les nostres assignatures.

Algunes de les característiques interessants d’Explain Everything són que es poden crear projectes, es pot convidar a altres persones a col·laborar amb les nostres creacions, ens podem unir a les produccions de les persones que ens convidin i, finalment, podrem compartir els nostres projectes.

Captures de pantalla de l'entorn gràfic de l'eina

Si voleu descobrir-ne el seu funcionament i les seves principals característiques, podeu fer un cop d’ull a aquest seguit de vídeos explicatius.

La versió gratuïta permet crear un màxim de 3 projectes. Però Explain Everything ofereix un pla per a docents que permet utilitzar l’eina sense limitacions al mòdic preu de 24,99€ per any.

Si us hi animeu, proveu Explain Everything. Qui sap, potser és l’eina que estàveu buscant!