Novetats a l’espai Moodle de la UdG

Com cada curs, durant el mes de juliol, des del Servei Informàtic es fa una actualització de la versió de l’entorn Moodle de la UdG. Aquest canvi es fa, essencialment, per dos motius principals:

• poder gaudir de les darreres novetats incorporades a aquest entorn,
  • tenir una versió estable i segura de Moodle.

L’actualització d’aquest juliol s’ha fet a la versió 3.11. Alguns dels canvis principals que ha aportat aquesta nova versió són:

• Integració de la tecnologia H5P, un entorn pensat per a crear continguts interactius. A l’espai web de l’ICEberg vam publicar dues entrades que parlaven de les propietats d’aquest concepte i de Lumi, una eina que ens facilita la creació de continguts: H5P: per crear contingut interactiu i Lumi: per crear continguts H5P.
  • Visualització de les condicions de compleció.
  • La nova versió de Moodle permet decidir si es volen mostrar les condicions de compleció d’una activitat o recurs. Aquesta opció la podem canviar des dels Paràmetres generals de l’assignatura a l’apartat relacionat amb la Compleció. Si aquesta opció està activada, a sota de les tasques o recursos on establim alguna condició de compleció apareixerà la informació detallada del que es demana. En la imatge següent es pot veure una tasca en la que hi ha 3 condicions: cal haver vist la tasca, cal haver lliurat alguna cosa i cal haver obtingut una avaluació.

Mentre l’estudiant no faci cap acció, apareixen les notificacions en gris. A mesura que va completant alguna de les condicions, la informació va canviant. La imatge següent mostra com es veuria aquesta tasca quan l’estudiant l’hagi visualitzat:

D’aquesta manera, els estudiants podran fer un seguiment més acurat de quines són aquelles coses que han d’anar completant a la nostra assignatura.

• Opcions d’accessibilitat. Aquesta nova versió que s’ha instal·lat a l’entorn UdG incorpora algunes opcions d’accessibilitat. Per accedir a aquestes opcions, cal fer clic sobre la icona de la part inferior esquerra, dins la barra de menús lateral. Fent això, apareixerà una finestra emergent des d’on podrem triar el tipus de lletra per defecte i adaptar-la, per exemple, a la dislèxia. També podrem fer aparèixer una barra d’eines d’accessibilitat que es situa a la part superior de la pantalla i que permet controlar tant la mida de la lletra com el color de fons.

A més d’aquest canvi de versió s’ha hagut de canviar el tema (aspecte) de Moodle perquè el que es feia servir fins ara no era compatible amb aquesta nova versió. Els principals canvis que ofereix aquest nou tema és en la distribució de les eines d’administració. Podeu trobar informació al respecte al curs Moodle a l’abast.

Si no hi ha cap contratemps, el curs 2022 podrem actualitzar a la versió 4 de Moodle. El pas de la versió 3 a la 4 serà un salt important. Moodle 4 s’ha redissenyat completament per ser més usable i responsiu i, sobretot, molt més amable.

Podeu trobar més informació sobre les novetats d’aquesta nova versió de Moodle a:

Segur que, un cop us hi hagueu familiaritzat, trobareu aquest tema molt més pràctic.