1a Escola d’Estiu d’Antiracisme: Antiracisme i Educació

La primera edició de l’Escola d’Estiu d’Antiracisme, organitzada conjuntament per la Fundació SERGI i la Càtedra d’Anàlisi i Acció Antiracista de la Universitat de Girona, tindrà lloc del 2 al 5 de juliol amb l’objectiu de convertir-se en un espai de reflexió i debat al voltant del racisme.

La primera edició se centrarà en l’anàlisi de la presència del racisme en l’àmbit de l’educació i de quina manera podem afrontar-lo. A més de clarificar com entenem el racisme, al llarg del curs s’exploraran els diferents espais i maneres com el racisme es fa present en l’àmbit de l’educació, amb una atenció especial al sistema educatiu formal, però també abordant situacions i reptes que es plantegen en contextos de caràcter socioeducatiu.

Quin paper que juga el racisme en les dinàmiques de segregació escolar? Com podem parlar i intervenir sobre el racisme a l’aula? Com podem tractar la diversitat religiosa des d’una perspectiva antiracista? Quin és el debat entorn a la perspectiva antiracista i l’educació intercultural? Aquestes són algunes de les qüestions que es debatran.

A més de persones expertes en cadascun d’aquests temes, a l’Escola d’Estiu es podran escoltar professionals de l’educació que han adoptat una mirada crítica envers al sistema educatiu, així com persones afectades pel racisme (joves i famílies d’alumnes) parlant de la seva relació amb l’escola i altres espais educatius. I també hi haurà un espai perquè tothom qui tingui materials, iniciatives o experiències que vulgui compartir, pugui presentar-les al conjunt de participants.

L’assistència a l’Escola està reconeguda amb 1 crèdit per a estudiants de tots els graus de la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG, i també està reconeguda per a docents del Departament d’Educació.

Organitza: Càtedra d’anàlisi i acció antiracista i, la Fundació Sergi. En conveni amb l’Ajuntament de Girona. Col·labora Generalitat de Catalunya: Departament d’Igualtat i Feminismes.

Calendari: 02 de juliol fins 05 de juliol de 2024

Localització: Saló de descans del Teatre Municipal de Girona

Total: 28 hores

Matrícula: Fundació Sergi