Gather: una bona manera de connectar online

Com que sembla que aquest virus i totes les seves evolucions (com si d’un Pokémon es tractés) han decidit quedar-se una estona més amb nosaltres, la possibilitat d’haver-nos de seguir comunicant de forma virtual es va allargant en el temps.

En els darrers mesos us hem anat presentant algunes eines realment interessants per a mantenir trobades en línia. Algunes d’elles amb propostes ben diferents de les clàssiques eines de videoconferència. Podeu recuperar, per exemple, les entrades sobre Congregate, Wonder.me o Hubs by Mozilla.

Avui us presentem una nova eina molt trencadora. Una barreja entre videojoc, joc de rol i eina de comunicació. Es tracta de Gather i té aquest aspecte:

Sorprenent, oi? Gather torna a fer que la socialització sigui divertida amb diverses interaccions en mons expansius. Camineu i parleu amb la gent, com a la vida real. És així de senzill. Centrats en espais totalment personalitzables, es poden crear espais per a oficines remotes, conferències, comunitats, hackatons, happy hours i molt més. Les possibilitats són infinites i només limitades per la vostra imaginació.

El funcionament és ben senzill:

1. Uneix-te a un espai o crea’n un (el procés de registre és molt simple i està resolt en un moment). Gather ofereix eines per dissenyar el teu propi espai.
  2. Crea un avatar al teu gust; pots fer que s’assembli a tu o bé dissenyar alguna cosa totalment diferent.
  3. Comprova que dones permisos a l’aplicació per utilitzar el teu micròfon i a la teva càmera de vídeo.
  4. Convida més persones.
  5. Gaudeix de Gather!

Amb les tecles de cursor o bé la combinació de tecles WASD et podràs desplaçar pels espais virtuals que et proposa Gather o bé els hagis dissenyat tu mateix. Quan et trobis algun altre participant, les vostres càmeres i micros quedaran enllaçats i us podreu comunicar. I, evidentment, compta amb la possbilitat de compartir pantalla, de crear un espai compartit per escriure i dibuixar, xat… i totes les funcionalitats de les eines més comuns de videoconferència.

Gather utilitza àudio espacial per recuperar interaccions de la vida real. Acosta’t a algú per veure’l i escoltar, allunya’t per deixar de veure’l i escoltar. És així de fàcil.

Funciona bàsicament per web. Però també disposa d’una versió d’escriptori. També es pot utilitzar des d’un dispositiu mòbil.

Existeixen diversos plans d’ús. La versió gratuïta té una limitació de 25 participants, però és totalment funcional.

Es següent vídeo explica el funcionament bàsic de Gather.

Si el que esteu buscant és una eina per comunicar-vos amb d’altra gent i que aporti aquest toc de novetat i de joc i que, a la vegada, sigui funcional i divertit, Gather és el que estàveu buscant!