DALL-E 2: imatges generades per IA

Segur que en les darreres setmanes heu sentit a parlar molt de la Intel·ligència Artificial (IA). I que ha sigut tema de conversa tant a la feina, com amb companys i companyes, com entre els membres familiars. A l’ICEberg n’hem parlar diverses vegades. És un concepte relativament nou per a la comunitat docent i genera tot tipus de controvèrsies, des d’aquelles persones que ho veuen com una amenaça per l’ús que en pugui fer l’estudiantat, fins a aquelles altres que ho veuen com una oportuniatat per a dissenyar experiències d’aprenentatge des d’una nova perspectiva.

Ja hem dit que és un debat molt interessant i que, des de l’ICE, impulsarem la reflexió sobre què pot aportar la IA als processos d’aprenentatge.

En aquesta entrada us volem presentar una altra eina basada en la IA amb la que podem generar imatges a partir d’un text descriptiu. Es tracta de DALL-E 2, un recurs creat per OpenAI, un laboratori de recerca en intel·ligència artificial que també ha creat ChatGPT.

El funcionament de DALL-E és ben simple:

1. accediu al seu espai web
  2. creeu un compte nou o identifiqueu-vos si ja en teniu un
  3. escriviu una descripció detallada de la imatge que voleu obtenir; podeu mencionar, fins i tot, el tipus d’estil que voleu (realístic, art digital, impressionisme, còmic…)
  4. DALL-E us proposarà 4 imatges que responen a la vostra descripció
  5. si voleu, podeu triar un dels resultats i demanar a DALL-E que us en mostri alguna variació

Una de les primeres coses que t’adones quan utilitzes aquesta aplicació és que no és tan senzill fer bones descripcions. Segurament aquest és un dels aprenentatges que ens pot oferir DALL-E. Si voleu aprofundir sobre els usos docents d’aquest generador AI d’imatges, ho podeu preguntar directament a ChatGPT, per exemple 😉

La versió gratuïta de DALL-E ofereix 50 crèdits inicials. Això vol dir que podem demanar que ens generi imatges 50 vegades (alerta perquè les variacions consumeixen crèdits). Un cop esgotats, DALL-E ens donarà 15 crèdits gratuïts cada mes. Evidentment, existeixen versions de pagament que, a més, eviten les esperes en cas que hi hagi molta demanda en un moment determinat.

Nosaltres ho hem provat. Hem obert DALL-E i li hem demanat que ens generi imatges que tinguin a veure amb “una professora d’universitat fent-se un selfie davant d’un iceberg“. Aquestes han sigut les primeres propostes:

Ens hem quedat amb la segona de les propostes. Hi hem fet un clic a sobre i hem demanat a DALL-E que ens faci alguna proposta de variacions. El resultat ha estat aquest:

Quina proposta us agrada més, a vosaltres? (encara podríem demanar variacions de les variacions…)

Si ens aturem un moment i pensem que els resultats que hem obtingut els ha generat la IA, segur que ens sorprendrà. És cert que algunes de les propostes són més encertades que d’altres. Però és que això tot just acaba de començar.

Pregunta: com podem adoptar un recurs d’aquest tipus a la nostra docència? Un repte molt interessant….