Kumospace: el teu equip remot, en un sol espai

L’abril de 2021 publicàvem una entrada sobre Wonder, una alternativa a les reunions en línia que li afegia una mica de dinamisme. Quan participàvem en una reunió creada amb Wonder.me, ens podíem moure lliurement i passejar per un espai compartit amb les altres persones per connectar en cercles de conversa. Doncs bé, aquesta mateixa setmana ha deixat de ser una aplicació activa. L’equip desenvolupador ha tancat el projecte.

És la segona aplicació d’aquest tipus que ha baixat la persiana un cop ha passat un període prudencial després de la pandèmia. L’altra aplicació era Congregate, de la que ja us vam comunicar el seu tancament en una entrada anterior.

Al llarg d’aquestes setmanes n’hem proposat un parell més: Gather i Hubs by Mozilla. Trobareu les entrades que vam escriure en aquest mateix bloc de recursos.

Doncs bé, avui ens centrarem en una nova proposta d’eina per a videoconferències dinàmiques. Es tracta de Kumospace. Segons ells, es tracta del millor software d’oficina virtual i d’esdeveniments. La veritat és que ofereix moltes possibilitats de configuració i és molt versàtil. Afavoreix la col·laboració entre els membres d’un equip que s’hagin de trobar de forma virtual.

A diferència de Wonder.me, l’entorn simula una oficina, amb espais diferenciats, sales de reunions amb taules i cadires, espais diàfans… En aquest aspecte s’assembla molt més a Gather.

Cada membre de la reunió apareix com un requadre on pot mostrar el seu vídeo, es pot bellugar lliurement per tot l’espai creat i pot establir converses amb altres membres assistents a la trobada. En el següent vídeo es pot veure Kumospace en acció.

Com passa en altres eines similars, Kumospace permet connectar-se de forma perfecte amb àudio espaial, es pot compartir la pantalla, aixecar la mà i gravar les reunions. També es pot mantenir un xat de text amb persones determinades, grups reduïts o tot el grup.

En crear un espai de trobada es poden escollir diverses plantilles predeterminades en funció del nombre de membres assistents a la reunió i, escollir-ne l’estil: oficines, esdeveniments o jocs. Es pot editar i modificar l’espai afegint o traient elements.

La primera vegada que et connectes en un espai l’aplicació et proposa un petit tutorial per entendre el seu funcionament.

Com en la majoria de propostes d’aquest tipus, es pot accedir a una versió gratuïta amb certes limitacions o es pot optar per una de les opcions de pagament que ofereix l’empresa. L’opció gratuïta permet la connexió de fins a 10 membres registrats, es pot utilitzar la versió d’escriptori o de dispositiu mòbil, els espais són totalment personalitzables i l’historial de xat es manté durant 14 dies. Les opcions de pagament ofereixen més usuaris connectats al mateix temps, analítiques, gravacions i suport.

Podeu provar un espai que hem creat fent clic en aquest enllaç (caldrà que us registreu a la plataforma i admetrà fins a un màxim de 10 connexions al mateix moment).