Storyline: explica la història darrere dels números

Moltes vegades hem insistit en la necessitat d’explicar bé allò que volem que aprengui el nostre estudiantat. Hem parlat d’explicar l’assignatura, amb un inici i un final, amb una narrativa coherent.

El món digital ens ofereix eines que ens ajuden a explicar continguts i conceptes rellevants. Les presentacions interactives en poden ser un bon exemple. També les línies de temps.

En aquesta entrada us presentem Storyline, una manera d’explicar la història que hi ha darrere els números. Us ho expliquem.

Sovint hem de mostrar i analitzar dades numèriques emmagatzemades en fulls de càlcul. I, sovint, aquestes dades estan ordenades per dates. Doncs bé, Storyline és capaç de generar un gràfic interactiu amb dades numèriques que tinguin una ordenació per dates i que estiguin emmagatzemades en un full de càlcul de Google (Google Sheet).

Storyline funciona a qualsevol lloc web o bloc. Per fer el vostre Storyline només us calen tres passos:

• Posa les teves dades a Google Sheets. El full de càlcul ha de tenir una columna de data/hora i una altra amb les dades numèriques. Si hi ha més de dues columnes, no passa res. Cal que hi hagi una capçalera amb els títols en la primera fila.
  • Afegeix la teva història. Per a cada fila, escriu la història que vols que expliqui el teu Storyline. Hi pots posar informació rellevant per a cada data. Això es mostrarà en forma de cartes on hi apareixerà la data, un títol i un text (el que vosaltres hagueu escrit).
  • Configura i publica. Cal publicar el full de càlcul al web (en el moment d’escriure aquesta entrada la ruta és Fitxer > Comparteix > Publica al web). El fet de publicar-ho ens dona un enllaç que cal copiar.
  • Configurar l’Storyline. Hem d’anar a la pàgina de l’aplicació, enganxar l’enllaç del nostre Google Sheet i expecificar el nom de les columnes segons l’organització que haguem fet.

I ja ho tenim! Ja podrem generar el nostre Storyline. Només ens caldrà copiar el codi (per incrustar o per enllaçar) i utilitzar-lo on ens calgui.

Nosaltres hem fet una prova amb dades de matrícula d’estudiants i nombre de PDI i PAS de la pròpia UdG. El resultat és aquest:

El resultat és sorprenent, tot i que el nostre exemple conté poques dades i poca informació.

Si teniu dades numèriques emmagatzemades en fulls de càlcul, proveu a explicar-les a través de Storyline.

1. En clicar la imatge d’exemple surt:

“Aquest contingut està bloquejat. Poseu-vos en contacte amb el propietari del lloc per solucionar el problema.”

1. Bon dia Germà,

Moltes gràcies pel teu comentari.